Mennyire becsülöm Krisztus keresztjét?

2024.02.27

 Aki feltekint a keresztre üdvözül, mondja a Szentírás. Mit jelent feltekinteni a keresztre? Ha csak annyit jelentene, elmegyek mellette és felemelem rá tekintetem, nagyon egyszerű lenne üdvözülni.

A kereszt előtt nem elég elhaladni. A kereszt alatt sokat kell időzni, hogy megértsük mi történt és mi történik ott. Szemlélni kell a megfeszített Krisztust! Választ kell adni fontos kérdésekre! Miért ölték meg ilyen borzalmas kegyetlenséggel égnek és földnek Urát? Mi közöm nekem földi halandónak Jézus keresztre feszítéséhez? Mit jelent az, hogy értem halt meg?

Időztünk-e már hosszasan így a keresztnél?

Nagyböjt idején jó volna hosszasan nézni Jézust a kereszten, s azután hosszasan nézni önmagunkat a kereszt alatt. Megérezni méltatlanságunkat, megtapasztalni kicsinységünket, gyarlóságainkat.

A kereszt egy óriási érték az egész emberiség számára, de nem mindenki becsüli meg.

A kereszt önmagában elegendő arra, hogy örök életet adjon az emberiség számára, de nem mindenki él ezzel a lehetőséggel.

Egyedül az alázat útján lehet Krisztus keresztjét helyesen megközelíteni. Amikor tudom, hogy én kicsiny vagyok és tisztátalan, ő pedig az ártatlanul keresztre feszített hatalmas Úr. Feltekinteni a keresztre ezt jelenti: Uram, Isten ártatlan Báránya, légy irgalmas hozzám bűnöshöz!

Aki a világot, annak élvezeteit, a pénzt, és bűnös életmódját választja, az semmire nem becsüli Krisztusnak e nagy áldozatát.

A kereszt annak az életében számít igazi nagy értéknek, aki elfogadja, hogy Jézus Krisztus kereszthalála által az ő életét is meg akarja változtatni.

Te vagy az Úr, legyen meg a Te akaratod, ne az én akaratom legyen a fontos.

Jézus Krisztus keresztje teljesen meg tudja változtatni a látásmódunkat, a viszonyulásainkat, a gondolkodásunkat a cselekedeteinket, melyek révén végül el tudunk jutni a boldog örök életbe!

Kérjük a kereszt lábánál időzve ezt a nagy kegyelmet!